OriGENE rugtherapie

Bijna iedereen heeft in zijn leven wel eens rugpijn of nekpijn. OriGENE is een doelmatige, veilige behandelmethode en is vaak succesvol bij rugklachten, ook als u geen baat heeft gehad bij andere, gangbare therapieën. OriGENE richt zich op de oorzaken en niet op de symptomen. OriGENE helpt de functie van uw rug te verbeteren en de pijn en beperkingen te verminderen.

Rug- of nekklachten? Ervaar de
OriGENE-therapie bij Fysiotherapie Meeuwsen

De OriGENE-rugtherapie is een succesvolle en bijzondere vorm van kracht- en coördinatietraining. Het vindt plaats op een speciaal fysiotherapeutisch behandeltoestel dat in Nederland werd ontwikkeld onder leiding van sportarts Frank Bertina. Het effect is veelal een grote verbetering in functie, kracht, uithoudingsvermogen van de rug en vermindering van de pijnklachten. De behandeling op het toestel mag alleen onder 1 op 1 begeleiding van een speciaal opgeleide manueeltherapeut, fysiotherapeut of arts worden verricht. Alleen bij hen is deze behandelmethode in goede handen.

Ervaar OriGENE

Het OriGENE behandeltoestel lijkt op een fitnessapparaat, maar is dat beslist niet. Het is een typisch voorbeeld van simplexity; schijnbare eenvoud. Het gaat om de diverse bijzondere en vernuftige details van het toestel, waaronder 8 instellingsvariabelen. Hierdoor kan rekening houden met uw lichaamsbouw, klachten, kracht, lengte, mogelijkheden en beperkingen. Echt maatwerk dus. Doorgaans wordt gestart met één behandeling per week. Het uiteindelijke aantal behandelingen en looptijd zijn afhankelijk van uw klacht. Er bestaat geen toestel dat hetzelfde kan als de OriGENE.

Voor welke rugklachten?
In principe is de OriGENE-behandeling bedoeld voor patiënten met aspecifieke rugklachten. Meestal is er sprake van chronische rugklachten, dat zijn klachten die al langer dan twaalf weken bestaan, vaak zelfs jarenlang. Vaak wordt dan gezegd “u moet er maar mee leren leven”. Ook dan is OriGENE voor u.